Brugernavn

Hjemtaget Nej

Bedømmelse

4.0 / 5 ud af 1 bedømmelser
Gedde på 100 cm og 6.40 kg fra viborg, Midtjylland - fanget på Jerkbait 4.0 ud af 5 stemmer baseret på 1 bedømmelser.

• Skyfrit
  • Let vind
  • Normal vandstand

Beretning

hej :) det er en meget glad fisker der skriver i dag, ny pr på en fantastisk dag :)
Dagen startede kl 7 ved søen og vi fik hurtigt pakket båden og fik den i vandet da det jo så helt kanon ud med den helt blikke sø, nå vi startede ud med lidt poppers da vi begge syns det er pisse fedt fiskeri :)
ingen ting med det overhovedet så måtte vi videre til næste spot og prøvede os lidt med blink og jerk, så fik vi dagens første gedde på en 4 play wobler, en fin lille gedde på et kilo ca.

nå videre op af søen og fiske lidt der hvor den snæver ind i begge sider, og der så vi 2 store brasner der bare stod i overfladen og så svømte da vi kom. den så pisse lækkert ud, vandet var total klar oppe i den ende af søen og mange kunne se bunden og alle søen¨s planter og småfisk uden problemer med et par polaroid briller,
Det var bare fedt :) det kunne være alt for lækkert med et kamara med polaroidfilm på, så kunne man sku få nogen fede optagelser, nå jeg mærker hurtigt et par fisk og får en dejlig lille tyk aborre på et blink, og en meget lille pind gedde og min makker har 2 følgere på jerk,

nå tilbage af igen og der får min makker Marc Hansen en fin gedde lidt over kiloet.

nå vi beslutter os for at sejle hjem af og dørge lidt samtidig, vi får hurtigt smidt et par stænger i vandet med lidt større agn og så går det mod slæbestedet, der går lidt tid og vi begynder at komme på lidt dybere vand.

nå der sker ikke meget, men lige som vi kommer over en stime fisk på ekkoloddet og kommer lidt forbi så krøller den ene af mine stænger sammen. jeg tager stangen, gir et hurtigt modhug og den er væk igen :( øv bøv men sån er det jo :) det kunne ellers have været rart med en til at slutte dagen af på. nå ud med agnen igen og håber selvfølgelig stadig på der kan komme fisk i båden.

5 min efter krøller den anden af mine stænger sig sammen igen, jeg havde en god dag :D

nå jeg får givet et godt modhug og så sidder den der, jeg kunne godt mærke det ikke bare var en af de (normale) fisk.
den kommer nærmere båden og den begynder begynder at gøre lidt modstand jeg får et kort glimt af fisken og kan godt se den er rimelig lang og stor, den kæmper rigtig godt og kan godt mærke den er rimelig tung. nå den kommer hen til båden et par gange og tar et par udløb, og den kommer igen og så får min gode fiskekammerat nettet fisken og jeg er pisse glad :) jeg får hurtigt afkroget min flotte dame og får en lagt en målemåtten. ca 100 cm og jeg jubler og jubler :D nå lige en hurtig foto omgang og så en tur i vejeslyngen, vægten siger godt nok "kun" 8,4 kilo og så skal der tages 2 kilo fra til vejeslyngen er dog lidt usikker på den viste rigtig men det var en helt ny vægt så det skulle man jo tro :D, så en rigtig flot dame på 6,4 kilo. nå tilbage med hende igen og hun svømmer igen lige med det sammen.

Alt i alt en rigtig god dag på søen med min fiskekammerat Marc Hansen. :) og ikke mindst den nye pr :)

ps alle fisk bliver selvfølgelig sat ud igen ;)