Brugernavn

Hjemtaget Nej

Bedømmelse

3.0 / 5 ud af 2 bedømmelser
Havørred fra Bormesterens Hus, Trelde Klint,Rosenvold, Rosenvold Hage, Østjylland - fanget på Kystwobler 3.0 ud af 5 stemmer baseret på 2 bedømmelser.

• Let skyet
  • Let vind
  • Høj vandstand

Beretning

Vi startede ud fredag, med en tur til Borgmesterens Hus,og senere ved Trelde Klint lækkert vejr, men efter 6-7 timers fiskeri, og et utal af genudsatte Hornsild, gad vi ikke mere og smuttede hjem.
Fredag aften gik turen til Rosenvold ud mod Fakkegrav, det gav en enkelt under mål, afkroget i vandet og ud igen.
4 Hornsild 50-60cm med hjem, og en basse af en Hornsild omkring 75-80 cm tabt kort før landing, ØV. Efter ca 6-7 timer gik turen så hjem.
Pause til Lørdag kl 1900, hvor vi indfandt os på Revet ved Rosenvold Hage, i andet kast fik jeg et KONTANT og HÅRDT hug, fast fisk Havørred, ingen tvivl om det, efter en kortvarig fight med 2-3 udløb mellem 15-20 meter havde jeg den 6-7 meter fra mig, og så den, en fin fed Havørred, ca 55 cm omkring de 2½kg, men AK nyt udløb, denne gang til højre for mig, og så ind mod kysten, hvor den hurtigt vendte om, og tog turen udefter igen, det resulterede desværre i at linen fik viklet sig ind i nogle tangplanter, min makker havde set kampen oppe fra vores siddeplads, og han kom nu løbende for fuldt skrald ud i vandet for at få fat i "Dyret" men ak og ve, den smuttede af krogen lige før han fik hænderne under vandet, for at nuppe den.
Trist udgang men sådan er livet, til tider vinder fiskeren, til tider vinder fisken, denne gang var det fiskens tur til at løbe af med sejren.
Vi fiskede ufortrødent videre og jeg havde kort efter en god Havørred på krogen igen, langt ude i kastet, men den var åbenbart meget yderligt kroget, for indenfor ½ minut smuttede den af igen.
Det blev til 4 Hornsild med hjem omkring de 50cm. Ved midnatstide gik den så hjemover igen, til lidt varm the, og lidt hyggesnak.
Søndag formiddag, dejligt vejr, afsted igen ved ca kl 0945 var jeg på Rosenvold Hage ved revet igen. Det blev til ca. 8 timers fiskeri, men dog uden at se eller mærke det mindste til Havøredder, det gav en del Hornsild, hvoraf 3 fine ca. 60cm kom med hjem.
SuperSkøn weekend med masser af lys og luft, og en del timer i vandet.....Glæder mig allerede til næste weekend x)