Brugernavn

Hjemtaget Nej

Bedømmelse

2.2 / 5 ud af 3 bedømmelser
Havørred på 50 cm fra Skælbæk, Fyn - fanget på Kystflue 2.2 ud af 5 stemmer baseret på 3 bedømmelser.

• Skyfrit
  • Vindstille
  • Høj vandstand

Beretning

Smuttede ned til stranden kl 9 og gik de 300 meter igen. Kl 10.30 havde jeg kun mærket 2 hug og ikke set mere. Besluttede mig for at skifte plads og det skulle vise sig at være et godt valg. Jeg kørte et par kilometer ned til en anden plads hvor jeg også fiskede dagen før uden at se eller mærke noget. Der gik også 2 andre lystfiskere der heller ikke mærkede noget, så jeg var lidt tvivlsom i dag. Vandet stod højt med krumninger i overfladen, og solen skinnede! Perfekt. Efter 5 kast kommer der et super hug og en god fight med spring. En 50cm blank med lidt tynd fisk blev genudsat. Fiskeriet forsatte i 30 min med 2 på omkring 50, 4 på 40-43 og en del mistede. Mistede en fisk helt ude i kasten på slap line. Vurderet til 60cm. Øv. 2 andre lystfiskere kom forbi i en lille båd og jeg sagde de skulle fiske tæt på land. De gav en øl og så daffede jeg af. Kunne se at de fik 2 ørreder i mens jeg gik :-) Super dag og super vejr!