Brugernavn

Kondition 1.28

Bedømmelse

4.0 / 5 ud af 3 bedømmelser
Havørred på 46 cm og 1.25 kg fra Udmunding af Randers fjord, Østjylland - fanget på Kystflue 4.0 ud af 5 stemmer baseret på 3 bedømmelser.

• Overskyet
  • Blæsende
  • Lav vandstand

Beretning

Bestemte mig for at bruge eftermiddagen på jagte havørreder i 'Gammeldybet' ved Udbyhøj. Startede ved havnen, dog uden at fiske 'havne-revene' af, da der stod folk og fiskede fra molen. Jeg arbejdede mig ud af, dog uden at mærke noget. Ved 'enden' fik jeg det første hug som viste sig at være en hornfisk, der fik friheden igen. Brugte derefter en times tid på siden mod Mellempollene, uden held. Så mange hornfisk i i overfladen, men min flue gad de åbenbart ikke lege med. Ved 17-tiden vadede jeg tilbage mod havnen mens jeg tog enkelte kast. På det tidspunkt var jeg ret sikker på, at hvis jeg mærkede mere ville det være hornfisk. Så en enkelt der stod og kastefiskede fra molen, da jeg kom tættere på havnen, men vedkommende havde åbenbart også fået nok og pakkede sine ting i bilen, netop da jeg nåede det første af 'revene'. Tænkte at jeg lige kunne tage et enkelt kast eller to inden jeg også vendte snuden hjemad. Andet kast, hårdt og kontant hug. Fisken gik dybt og langsomt, så troede i første omgang at den var større end den egentlig var. Efter et par minutters tung og langsom fight kunne jeg udramatisk nette denne tykke havørred. Super afslutning på en ellers grå og blæsende eftermiddag. Som en tilføjelse kan jeg orientere jer om, efter nærmere undersøgelse af fiskens maveindhold, at den åbenbart levede af krabber med en størrelse på ca. 4-5 cm i bredden over skjoldet. Kunne være der skulle eksperimenteres lidt med nogen krabbemønstre á la bonefish-fluer til HØ.